Hírek
Big Carp Lake a kezdetektől napjainkig!

Nyilván meglévő tagjainknak nem tudunk újat mondani sem a tóról,sem a halainkról! Ezért most úgy döntöttünk újonnan belépő klubtagjainknak és a jövőben csatlakozni kívánó horgászainknak szeretnénk bemutatni picit a tavat mire számíthatnak ha csatlakozni akarnak a klubtagsághoz  és próbára akarják tenni magukat nálunk! 7 év alatt rengeteget változott tavunk környezete és halállománya is egyben! Kezdetek kezdetén még nem voltak kiadó házaink,nem volt parkosítva a tó környezete sem! Kezdetleges volt minden! A tervek elképzelések már megvoltak csak meg kellet valósítani őket! Igen magasak voltak az elvárásaink nem is voltunk biztosak benne,hogy minden elképzelés sikerülhet! Mivel már volt tapasztalat,hogyan kell egy tavat felhozni a nulláról így nem vakon kezdtük el! Viszont nem akartunk két egyforma tavat létrehozni,teljesen más volt a cél! Nem titkolva az elképzelés egy olyan környezet ahol családok is egyaránt ki tudják magukat pihenni teljes kényelemben,és meg tudják fogni életük halát,ami országunkba nagyon kevés helyen lehetséges! A 2017-es évben már 5 db összkomfortos faházakkal és 5 db sátras állásokkal vártuk a vendégeinket! Házainkról a www.bigcarplake.hu oldalon a galéria menüben találtok képeket! Házaink teljesen felszereltek lettek minden igényt kielégít rengetegen veszik igénybe családostól is! Sátras állásainkon is közvetlen van villany vételi lehetőség illetve hálózati víz! Minden álláson 6 bottal való horgászat engedélyezett ez maximum 3 főt jelent! Csónakok szintén minden állásnál biztosított! Ez év végéig a villany fogyasztást is tartalmazták az árak! Sajnos a mostani gazdasági helyzet miatt ez már 2022 December 1-től külön fizetendő lesz minden álláson! Az elfogyasztott KW fogyasztást kell fizetni a megadott áron! Ezen felül nem lesz áremelés a tavon jövőre sem! A házak és a sátras állások árait szintén honlapunkon találjátok meg! Mára szinte egész Európából vannak rendszeres visszajáró vendégeink amit köszönhetünk Christian Schlott barátomnak is,hiszen mindent megtett azért,hogy ez a tó sikeres legyen! Teljes mértékben a sajátjának tekintette a tavat,és úgy is kezelte! Sajnos ő már nem lehet itt velünk a jövőben,hiányát nem is tudjuk pótolni soha! Viszont hálás leszek neki mindig hogy a barátomnak tudhattam és egy igazi legendával dolgozhattam együtt! Igaz barát volt mindig! Tegyünk említést a halakról is hiszen lényeges mit is tudnak itt nálunk fogni a horgászok! Már 2015–16-17-es években is rengeteg nagytestű ponty élt a tóban! Nyilván ezekben az időkben még nagyobb számban voltak a kisebb méretű halak 10-18 kg-ig de már ekkor is volt sok 20-25 kg feletti ponty a tóban! Ezekben az időkben még nem volt 30 kg feletti pontyunk! Mivel minden kifogott hal chip azonosítót kapott így évek alatt nyomon tudjuk követni fejlődésüket! Az első 30 kg feletti példányt 2018 őszén terelték szákba! 30.20 kg-val! Innentől kezdve volt a hatalmas fejlődés a halainknál! Évekre visszamenőleg látjuk,hogy halaink 90%-a éves szinten 3-4 kg fejlődést produkálnak átlagosan! Volt rá példa nem egyszer,hogy  5 kg feletti súlyt is felvettek magukra éves szinten! 11 kg súlyról 22 kg súlyra növekedtek 2 Év alatt! Viszont van olyan halunk is ami évek óta ugyan azt a súlyt produkálja! Ezekből nagyon kevés van! Ezekre a fejlődésekre ki van alakítva egy etetési stratégia ami alkalmazunk és úgy látszik ez maximálisan bevált! Ezen felül a tóban rengeteg kagyló,rák,szúnyoglárva is megtalálható ami elengedhetetlen a halak természetes táplálkozásához! A tó vizében nyáron megfigyelhető a pici apró medúza is! Rövid időn belül 5-7 év alatt elértük mára,hogy több mint 200 Db 20 kg feletti pontyot,közel 30 db 30 kg feletti pontyot,és 2 db 40 kg feletti pontyot sikerült felnevelnünk! Jelenleg már 15 kg környéki pontyok a legkisebb példányok! Amúrok is szép mennyiségben élnek a tóban amik szintén 15 kg-tól felfelé van a súlyuk! Amúrból a legnagyobb regisztrált fogás 26.50 kg volt eddig!Vizáink egészen 58 kg-ig élnek a tóban,fárasztásuk nem hasonlítható semmihez sem! Igazi próbatétel a horgászok és a felszerelések számára’  Büszkék vagyunk rá,hogy egy olyan tavat és halállományt sikerült létesítenünk amit 7 évvel ezelőtt megálmodtunk,ezt mi sem bizonyítja jobban hogy egész Európa területéről Osztrák, Német, Holland, Lengyel, Szlovák,Cseh,Szlovén de még az Egyesült Királyságból is rendszeres visszajáró vendégkör látogatja tavunkat! A célunk nem az volt,hogy naponta 50 db halat fogjanak a horgászok,inkább a kevesebb fogás de a minőség volt! Ennek ellenére többször volt már,hogy egy hetes túrán egy álláson 20-25db 20 kg feletti pontyot szákolhattak a horgászok! Christian Schlott szeptemberi emlék találkozóján közel 70!!! Db 20 kg feletti pontyot fogott 10 csapat és kettő 30 kg felettit egy hét alatt ami szintén nem egy hétköznapi fogásnak mondható! Azt hiszem a halaink fejlődésének köszönhetően ha így fejlődnek tovább még hosszú évekig okozhatnak örömöt a hozzánk látogató horgászok részére! Klubtagsági rendszerünk egy nagyon jól bevált rendszer lett,ennek köszönhetően igazi családias hangulatot sikerült kialakítani! Folyamatosan érkeznek új tagok akik szintén be tudnak illeszkedni ebbe a hangulatba és el tudják fogadni a tavon lévő szabályzatot! Nincsenek szigorú szabályaink de amik vannak azt be kell tartani! El kell fogadni ezek a halak méretüknél fogva pótolhatatlanok úgy kell velük bánni,hogy még sok évig örömöt okozzanak a horgászoknak! Ezekből a 30-40 kg pontyokból országosan is kevés példány él, ( talán 10 tó van az országban)meg kell becsülni őket,hogy lehetőség nyíljon mindenki számára,hogy élete halát tarthassa a kezében! A jövőben is sikeres horgászatot kívánunk mindenkinek és kellemes pihenést tavunkon!

Elérhetőségek

Halőrök Telefonszáma: +36303146369 Sebők Tibor, Mészáros Tibor  (English)

Tógazda Alexander Henes

E-mail: bigcarplake@gmail.com

Halőrház Telefonszáma: +36303529388  Soós Petrra

A honlapunkra regisztrálni csak meglévő érvényes klubtagságival lehetséges. A regisztráláshoz szükséges megadni a klubtagsági sorszámát! Klubtagsági igazolvány igénylésével kapcsolatban az oldakunkunk találsz információt.

Online kapcsolatfelvétel

(A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.)
Név *
E-mail *
Telefonszám *
Egyéb megjegyzés
2020 © Big Carp Lake. Minden jog fenntartva.